שלום נ. מודיעין,
ילדים על הרצף האוטיסטי מאופיינים בנוקשות חשיבתית. בסטראוטיפיות. וצורך בריטואל. בטקס קבוע. הצורך בשליטה נובע מחרדות. ומקשה על ההתנהלות היומיומית של הילד ושל המשפחה.
כאשר אנו מתווים לילד דרך סדורה וסגורה...אנו מקלים עליו ומצד שני גורמים להתנגדות מעצם חוסר השליטה שלו .
"ההנחתות" שלנו: הנה סדר הדברים לא תמיד פועלות. וגם אם כן, לא מתקבעות לאורך זמן. והן לא הפתרון לרכישת כלים לחיים ולהתנהלות מתוך גמישות. לעניות דעתי, כאשר אנו נותנים לילד בחירה מתוך אפשרויות, הוא חש שהוא הבוחר. שהשליטה בידיו.
אמנם...האמת היא שאנו מכתיבים את הבחירה.אך הילד חש חלק מהתהליך. הוא לא פועל כרובוט אלא בוחר.
מעבר לכך אנו מפתחים אצלו את הגמישות החשבתית הכל כך מיוחלת...
לשם כך אנו בונים אפליקציה שתותאם לסיטואציות יומיומיות שונות. האפליקציה נבנית בחברת cisco, ובחסות אלוט. אתם מוזמנים להעלות נושאים שונים שבהם אתם חשים שהילד מתקשה להתגמש.
מאמינה שסיטואציות רבות משותפות להרבה ילדים/משפחות, וביחד נוכל לפצח קצת מהנוקשות... ולאפשר לאפשרויות של מספר פתרונות לחדור לשיגרת היומיום.
אנסה לשבץ את סיטואציות שתשתפו באפליקציה שעומדת ממש לפני השקה.
בע"ה כמובן.
בתקוה..
0528469288