שלום מירי,
קודם כל תודה על העלאת הנושא החשוב, אני אכן אבדוק את הנושא לעומק,
באופן כללי בחלק הרמזורים כאשר רכב מצבע פניה ברמזור ירוק הרמזור של הולכי הרגל נשאר ירוק וזאת מסיבה לוגיסטית כדי לא לעכב את התנועה, הרמזור הירוק של הולכי הרגל מסונכרן עם הרמזור של התנועה בדרך הראשית אך מסתמכים על כך שתנועת הרכבים שמבצעת פנייה מאטה באופן טבעי וחייבת לעצור כאשר יש הולכי רגל יותר וזאת ביתר קלות מהתנועה בדרך הראשית. ישנם שיקולים לכאן או לכאן, הרעיון כאמור הוא לא לעכב את התנועה הפונה כאשר אין הולכי רגל.
ישנם שתי חלופות עיקריות לנושא:
1) סנכרון הרמזור של הולכי הרגל עם התנועה הפונה אך הפעלת הרמזור להולכי רגל רק בלחיצת כפתור (כך זה נעשה בצומת רעננה למשל), כך אין עיכוב לתנועה הפונה באין הולכי רגל וגם נשמרת בטיחות הולכי הרגל.
2) סנכרון הרמזורים אבל הפעלת הרמזור הירוק להולכי הרגל רק בחלק מהמחזורים בהם מופעל הרמזור לרכבים הפונים וכך לא לעכב את התנועה יתר על המידה אך כמובן שזה יפחית את זמני הרמזור הירוק להולכי הרגל.
אני אעלה את הנושא בועדת התחבורה והבטיחות בדרכים הקרובה ונבדוק את החלופות האפשריות ובמה זה כרוך.
בברכה,
972526349003