חיפוש

 

 
פורום המומחים mcity

 

נושא ההודעה
שואל
מהי שיטת רביב
שני, מודיעין

מהי שיטת רביב

שרה שלום,
אשמח להרחיב את אופקיי בנושא ולדעת- מהי שיטת רביב וכיצד היא מסייעת לבעלי קשיים בלמידה?

תודה, שני.
מהי שיטת רביב
הרחב

שלום שני, 

בחודשים האחרונים, מתפרסמים תוצאות מקרים בנושא הקשר בין חקר המוח והלמידה.

היום כולם מבינים שחשוב ליישם את כל המידע החדש בחקר המוח הקשור לפדגוגיה בשיטות ודרכי ההוראה. לדוגמא: הפסקות במהלך השיעור.

שיטת רביב, כפי שתקראי להלן, היתה חלוצה בזמנה. מפתחי השיטה, עוד לפני היכולת של הסריקות המוחיות של היום, הבינו מה המוח צריך כדי לחזק ולהרבות את הקשרים בין תאי העצב.

ולהלן הפירוט:

שיטת רביב ©   נילי רביב וברק בן שמחון. השיטה היא בת 20 שנה.

שיטה נוירו-קוגניטיבית מתקדמת לפיתוח כישורי למידה וקשב המבוססת על המחקרים המעודכנים ביותר בתחום חקר המוח והלמידה. (העבודה פרטנית, אישית). 

השיטה ייחודית בכך שהיא מטפלת בבסיס הנוירולוגי של הלמידה. הטיפול הוא בשורש הקשיים ולא בסימפטומים. מטפלים בפערים בהתפתחות המוטורית: קואורדינציה, שיווי משקל, מיצוב קו אמצע, התמצאות במרחב וזיכרון.

"חיווט" המוח ללמידה:  אנו מלמדים את הילד תרגילי אימון ספציפיים המגרים את צמיחת הרשת העצבית של המוח ו"חיווט" המסלולים הנוירולוגיים הנדרשים ללמידה.

התרגול נעשה תוך כדי תנועה = הליכה ב-8 עם מיקוד מבט. ביצוע משימות רבות במקביל בשיתוף, הגוף, החושים והחשיבה. כל זאת תוך כדי משחקי חשיבה, זיכרון וחזרתיות.

פיתוח מיומנויות למידה:  תפישה ויזואלית: אותיות, מילים , ראשית קריאה. -כישורים שפתיים מבוססים: דיבור, שפה, מודעות פונולוגית. -תפישה חשבונית: חשיבת רצף, חשיבה הגיונית/מתמטית בסיסית. - כישורים מוטוריים מורכבים, כולל כתיבה. -דימוי עצמי חיובי, שליטה עצמית וכישורים חברתיים תואמי גיל.

שיטת רביב מטפלת בהצלחה ב: דיסלקציה- בעיות בקריאה, דיסגרפיה- קשיי כתיבה, דיסקלקוליה- קשיים במתמטיקה, דיספרקסיה- בעיות התפתחותיות הקשורות בתנועה ובדיבור ובהפרעת קשב וריכוז  ADHD)): שליטה באימפולסיביות, דחיינות, מוצפות, תכנון זמן, ארגון, שליטה במצבי לחץ ועוד.

בתהליך "אוספים" הצלחות דבר המוביל לביסוס בטחון עצמי ולמצוינות.

על התהליך:

משך טיפול ממוצע הוא 16-24 פגישות אחת לשבוע, למשך שעה.

שיעורי בית: תרגול יומי של הליכה ב-8 תוך מיקוד מבט. (עד 20 דקות).

אוכלוסיית היעד:

ילדי בית ספר יסודי, חטיבת ביניים, תיכון, מבוגרים וסטודנטים השואפים למצוינות אקדמית.

ילדים בגן חובה, לקראת התחלת הלמודים בכתה א'.

תוצאות:

בונים קשרים טובים במוח אשר ישפרו את התפקוד וההתנהלות לאורך זמן.

רוכשים כלים לעצמאות ולעזרה עצמית, להמשך החיים.

לומדים להתנהל במצבי לחץ לימודיים/חברתיים: מבחנים, מיונים לצבא, ראיונות אישיים.

שיפור במוטיבציה וביכולות הלמידה, הביטחון העצמי, קואורדינציה וזיכרון.

שינוי החשיבה והאמונות: "אנסה ואצליח!"

שני, את מוזמנת ליצור קשר ואשמח לתת לך מידע נוסף 0506278781, וגם-

את מוזמנת לגלוש באתר של שיטת רביב כדי לקרוא מאמרים ולשמוע עדויות מהשטח.

 

 

 

0506278781
  whatsapp

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

 
 
 
 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות