חיפוש

 

 
פורום המומחים mcity

 

נושא ההודעה
שואל
איך ניתן לרכז תלמיד במהלך שיעורים פרטניים באמצעות תנ...
מירי

איך ניתן לרכז תלמיד במהלך שיעורים פרטניים באמצעות תנועה

שרה שלום,
רוב תלמידיי מאובחנים כבעלי ADHD וזקוקים לנוע במהלך השיעורים הפרטניים אותם אני לומדת. כל כמה זמן במהלך 45 דקות שיעור היית ממליצה לי לערוך הפסקה עימם ואיזה פעילות ספורטיבית/ שקשורה לתנועה את ממליצה לי לבצע עמם? (הגילאים שלהם הם 8-11 שנים).
תודה רבה מראש!
איך ניתן לרכז תלמיד במהל...
הרחב

שלום מירי, תודה על שאלתך החשובה.

המוח זקוק לתנועה כדי ללמוד ולזכור, ולתרגול החומר הנלמד וגם לזמן של הפסקה/הסחת דעת.

גם במשרד החינוך כבר מדברים בשפה של ״הוראה מרווחת״ הווה אומר שהכירו בצורך להפסקות מובנות תוך כדי השיעור.

מסתבר שהמוח, של כולנו, לא רק לבעלי בעיית קשב, יכול להיות מרוכז כעשרים דקות בנקודת זמן.

אם מפגש שלך הוא סה״כ 45 דקות אני ממליצה להתחיל את המפגש במספר תרגילי תנועה למשך שתי דקות.

בזמן הזה הייתי מבקשת מהילד לשתות מים, לנפח בלון ולדוגמא: לקפוץ על שתי רגליים ולספור תוך כדי עד עשר. בכל מקרה הייתי בונה טקס פתיחת מפגש שבנוי על המרכיבים האלה.

ואז ללמד ולתרגל 20 דקות.

לעשות הפסקה תנועתית למשך 3 דקות

במהלכן אפשר להתמסר בכדור או לעמוד על רגל אחת ולספור עד חמישים ואז להחליף לרגל השנייה וחוזר חלילה. עם קצת יצירתיות אפשר גם לשלב תכנים לימודיים.

ואז להמשיך לעוד 20 דקות של למידה ותרגול.

חשוב מאוד לשתות מים בתחילת המפגש ולאורכו.

אם תבצעו את המפגש לפי ההמלצה שלי -ההשפעה אמורה להיות מהירה והשינוי המיוחל יבוא בעקבותיה.

הלמידה הופכת להיות יעילה וכולם נהנים ובסופו של תהליך גם ההישגים משתפרים.

בהצלחה!

0506278781
  whatsapp

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

 
 
 
 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות