חני שלום,
זו שאלה מאוד חשובה מכיוון שלהרבה ילדים יש קושי בהבנת הנקרא, וחשוב לעבוד על קושי
זה מכיוון שהבנת הנקרא זה הבסיס ללימודים בשנים הבאות.
אכן אפשר להשתמש בשיטת הפירמידה אך זו לא השיטה היחידה יש מס' דרכים לעבוד
על הבנת הנקרא ולכל ילד מתאימה שיטה אחרת.
אדבר איתך בתחילה על דרך לשכלל את שיטת הפירמידה ולאחר מכן אמנה דרכים
נוספות לשיפור הבנת הנקרא:
שיטת הפירמידה לא חייבת להיות משעממת, למרות שיש בשיטה זו חזרתיות רבה, עדיין את יכולה
לקחת נושא שמעניין את בנך ולעשות את השיטה בצורת משחק של השלמות מילה מצחיקה
למשל: הוא קורא את המשפט הקודם ומשלים אותו כשהוא מוסיף מילה מצחיקה, או
מוסיף מילה שקשורה לאוכל או לחיות (או מילה בנושא אחר שמעניין אותו),
ובמשפט הבא את מוסיפה ומשלימה מילה שקשורה למשל לבית או לעבודה, כלומר להפוך את
המשחק למצחיק ומעניין יותר, שיהיה פחות סטנדרטי ויותר מרגש.
בעצם, להפוך את משחק הפירמידה למשחק השלמת מילים כשאתם בונים את המשפטים.
דרך נוספת היא לקחת משחק שכולל כרטיסיות שצריך לקרוא כדי לבצע את המשימה ואז
הבנת הנקרא היא לא העיקר אלא חלק מהמשחק. למשל המשחק: "מה עובר עליך"
דרך נוספת היא קניית ספר של שאלות ותשובות על מכלול נושאים או אפילו קניית ספר על
נושא אחד .
למשל ספר שנקרא: "הספר הגדול של השאלות והתשובות
או ספר שנקרא: "גוף האדם, תשובות לשאלות על החיים"
חשוב שהספר יהיה על נושא שמעניין את הילד, שבי עם בנך תני לו לקרוא מספר שורות
ואז תשאלי אותו שאלה או שניים על הקטע שהוא קרא ותעשו דיון קצר על מה שקראתם מספר,
זו דרך נהדרת גם לעבוד על הילד על הבנת הנקרא ובנוסף היא נהדרת כדי ללמד את
הילד לאהוב לקרוא ולעזור לו לסמוך על עצמו ועל יכולת הקריאה שלו.
מקווה שעזרתי לך בכל מקרה את יכולה גם לפנות אלי באופן אישי
בברכה
שרון
0507603244